רשומות אישיות

עוצרות את הפינוי | הפגנת הזעם בירושלים

ליטל בר | המאבק לדיור ציבורי

כ-200 דיירי הדיור הציבורי ופעילים הפגינו הערב מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים בדרישה לעצור באופן מיידי את כל הפינויים

נפגעי דיור ופעילים מפורום פריפריה, המעברה, באר שבע המשוחררת, צוות דיור ציבורי והתנועה לחיים בכבוד, הפגינו מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים בדרישה לעצירת הפינויים. משפחות נזרקות מביתן, אימהות חד-הורית עם ילדיהן נזרקות מביתן, וראש הממשלה שותק. אנחנו קוראים לראש הממשלה לעצור את הפינויים.

בין המפגינים היו איציק ולילי מנשה, שביום רביעי אמורים לפנות אותם ואת בנם מביתם שבגבעת שמואל. איציק אמר: "אני לא אתן שיפנו את הילד שלי לרחוב, בשום מצב שבעולם, אני אעשה כל מה שצריך. אני גם רוצה להודות לכל מי שהיה איתנו בחודש האחרון ותמך. אתם המשפחה החדשה שלנו. התמיכה שלכם נותנת לנו את הכח להאבק".

.

עובדיה בן אברהם, פעיל המעברה הירושלמית, שלאחרונה בעקבות מאבק עיקש נמנע פינויו מביתו אמר: "אני בחרתי להלחם ויחד עם החברים הצלחנו למנוע את הפינוי שלי. וכמו שמנענו את הפינוי שלי, עכשיו אני אמנע פינויים של אחרים".

.

רחל לוי שפונתה מביתה ביבנה יחד עם ביתה אמרה: "אני עכשיו ברחוב אבל אני לא ויתרתי ואני אלחם והם כולם ישלמו על כל מה שהם עשו לנו. אם ביבי לא רוצה דיור ציבורי, אין בעיה, שידחוף את הדיור הציבורי שלו לאן שהוא רוצה ויתן לנו קרקעות. ההורים שלי כשהם עלו לארץ זרקו אותם לשיכונים".

.

תמיר חג'ג', מחוסר דיור מכפר סבא, אמר: "אני צעדתי לביתו של ראש הממשלה והוא לא הגיב. היום. כתבתי לו מכתב ואני מקווה שהוא יגיב. ואני רוצה שראש הממשלה ידע שאם הוא ימשיך לשבת בשקט, אז אנחנו כבר לא נשב בשקט. אנחנו נסחוף אחרינו המונים שיעזבו את העבודה, שיפסיקו לשלם מיסים, שיצאו לרחובות".

זהבה גרינפלד דיירת עמידר מפרדס כץ ופעילה בצוות דיור ציבורי הבטיחה שלא תתן לאף אחד לפנות אותה מביתה וקראה לכולם וכולן להגיע ביום רביעי לגבעת שמואל למנוע את הפינוי של משפחת מנשה.

בין המפגינות הייתה גם סיגלית עטיה, דיירת עמידר, שנשואה לאדם המרותק לכסא גלגלים. השניים חיים בדירה שאינה מותאמת לנכה וסובלת מהזנחה ללא נכונות של עמידר לטפל בבעיות. עוד מפגינות מהמעברה הירושלמית שהיו פנתרות אמיתיות הן  דבורה לוי, מאיה זיגוב אם חד הורית ל4 , זכאית שמחכה לדירה כבר 7 שנים, ויקי וענונו , אם חד הורית לילדה ואתי חן ששלטה במגאפון, אם חד הורית לילד, חולת שחמת הכבד, שתיהן נאבקות לשינוי הקריטריונים.

זכינו להכיר בהפגנה גם את יעל חיון, שחיה בדיור מוגן והבית שלה מיועד להריסה כחלק מפרויקט בניה של דירות יוקרה. לא הוצע לה שום פתרון חליפי או פיצויים.

דיון

מחשבה אחת על “עוצרות את הפינוי | הפגנת הזעם בירושלים

  1. איך מחברים בין המאבק על הדיור למאבק על הזנה ונגישות למזון?

    פורסם ע"י eitanmi | 13 במרץ 2012, 9:14 pm

כתיבת תגובה

קיבלת צו פינוי ? מחוסר דיור?

אל תהיה לבד, צור איתנו קשר והצטרף למאבק למענך ולמען אחרים! Hamaabara@gmail.com

הכניסו כתובת דוא"ל , כדי לעקוב אחרי רשומות חדשות

