רשומות אישיות

ביקשנו צדק קיבלנו צדקה l שלום זרביב

מאהל חב"ש (חברה שוויונית) בהיכל המשפט:

יום שלישי ה-24 באפריל 2012 , השעה 10:00. אנחנו פותחים, כמה עשרות תומכים בראשותם של אלמיטו פרדה וששת דיירי מאהל המחאה כנגד הגזענותבצעדה אל עבר בית המשפט העליון.  הצעדה, היוצאת  ממאהל העומד לפתחו של בית ראש הממשלה זה מעל לשבעים יום וליל, היא נרגשת וקולנית, הרבה שלטים, משרוקיות ומגפונים. כעת זה ברור, יום הדין הגיע, ערעור אחרון בעליון, ודרישתנו היא חד משמעית– "רוצים צדק". על פי הצפירות ונפנופי הידיים הרבים ניכר היה שהרחוב הירושלמי בעדנו, אולם בהגיענו להיכל, משמר בית המשפט בוחר להביע דווקא את תרעומתו מכמות התומכות והתומכים ודרישותיהם המופרעות, ועל כן מחליט להעניש אותנו, ככל הנראה בהתאם לסעיף 14ג' המפורסם האוסר שימוש יתר בדמוקרטיה. כניסתנו אם כך להיכל הצדק נמנעת למשך כשעה, וזאת בתקווה שנתפכח מדרישותינו המופקעות לשוויון וחירות." שוטרים לפני שופטים תיתן לך", הלא כבר נאמר בספר הספרים.

אך בוודאי לא קשה לכם לתאר כמה אירוניה גלומה הייתה במחזה בו שחומי עור מעוכבים ללא סיבה לדיון שכל עניינו גזענות. על כך נאמר בספר אחר, גזור ושמור.

ואם לא די במעללי המשמר, אזי גם הדיון שכובד בידי שלושה שופטים, ובהם נשיא העליון גרוניס, עוכב בשעתיים ומחצה מסיבות השמורות במערכת. כשנכנסו לבסוף ברוב הדרם השופטים ונתבקשנו לעמוד בפניהם בהחלט הרגשנו מותשים.

בשורה גדולה לעדה האתיופית ולמאהל חב"ש שהפך לסמל המאבק בגזענות כמובן שלא הגיעה מהיכלו של הצדק, וטחנות הצדק טחנו להן לאיטן שורה ארוכה של בשורות קטנות ולא כל כך חשובות.

כל הדיון סב לו כסביבון סביב זוטות כדוגמת, אוהל סיירים או אוהל פלוגה? אוהל לבן או שחור? סככה עם שני כנפיים משני צדדיה או סבכה בעלת כנף אחת בקדמתה ומקור אחד באחוריה? שבוע או חודש? יום או יממה? 24/7 או 7:00/23:00? סופרים מתחילת המאבק או מהדיון הראשון? ספירת העומר נחשבת? שומר לילה או אינטרקום? וכהנה וכהנה אינספור התנצחויות, התפלפלויות והתקטננויות לא ברורות, שעלו בעשן השמימה

אולם גזענות וזכויות יסוד, שוויון, חופש ביטוי, חופש מחאה, הס מלהזכיר! מילים גסות המה בהיכל הקודש ששכינה מעולם לא זזה ממנורק הבו לנו פרטים ועוד פרטים ונטחן אותם ואתכם עד דק, ואנא מכם אל נא תבלבלו אותנו עם ערכים.

 באופן כמעט צפוי, ההחלטה החשובה ביותר שיצאה מההיכל, לאי שביעות רצונם, יש לומר, של כל הצדדים, הייתה שעד ה-31 במאי 2012, כלומר כחודש מהיום, ירד לו המסך על המאבק ותומכיו, האוהל יקפל את כנפיו והמוחים הנכבדים מתבקשים לחפש להם מדינה אחרת למחאה.

מעניין האם הגזענות בישראל מתכננת גם היא להתקפל האחרון ביומו האחרון של מאי, אשר קודש על ידי שילוש שופטי ההיכל, לאות סולידאריות עם מאהל המחאה. שלושה ניחושים בבקשה.

אבל לפחות שיעור אחד קטן באזרחות למדנו היום: את הצדק, שלא כמו את אלוהים, אף פעם לא נמצא בפרטים הקטנים

באנו היום להיכל לקבל צדק ויצאנו עם כמה אגורות שחוקות לצדקה.

מנועים מלהיכנס להיכל הצדק העליון

 

דיון

6 מחשבות על “ביקשנו צדק קיבלנו צדקה l שלום זרביב

  1. המילה "צדק" מופיעה 7 פעמים בפוסט, השורש ג.ז.ע 5 פעמים, ובכלל לא מובן מה אתה רוצה להגיד ומה היה האירוע..
    מה היתה הפעילות הגזענית כביכול? אם לא הייתה עבירה על החוק, מה דנו בבית המשפט? אם כן הייתה עבירה על החוק, האם לשחורים יש זכות לעבור על החוק מתוקף צבעם ?

    פורסם ע"י itamars | 30 באפריל 2012, 11:03 pm
    • אוהל חב"ש (חברה שוויונית) קיים כבר 70 יום מול בית ראש הממשלה בדיוק היכן שהיה האוהל של משפחת שליט. את האוהל הקימו כמה ישראלים אתיופים כמחאה על הגזענות הפושה ברחבי הארץ בתחומים שונים של החיים כמו בבתי הספר, בהשכרת דירות, סלקציה בכניסה למועדונים ועוד. העירייה רוצה לפנות את אוהל חב"ש ולכן הלכו לבית המשפט. כבר כאן יש איפה ואיפה. משפחת שליט נשארה בדיוק במקום הזה כמה שנים!!!! אם אינני טועה אפילו לא חשבו על פינוי!!! כך שיש כאן כבר חוסר צדק וגזענות. לא הייתה שום עבירה על החוק. ברוך הבא למציאות: המשטרה והעיריות עוברים על החוק שוב ושוב כשזה בא למחאות שלא נוחות להם. התובעים שבקשו את פסיקת בג"צ הם אנשי האוהל שלתומם חשבו שבגלל שהם לא עוברים על שום חוק, אין שום מניעה להישארותם במקום, במיוחד כשיש תקדים (שליט). האם עכשיו הדברים יותר ברורים?

      פורסם ע"י רות | 1 במאי 2012, 1:49 am
    • שאלות כל כך קשות למיקרו עסקנים ולמסכנים מקצועיים.

      פורסם ע"י דרול | 1 במאי 2012, 9:08 am
    • איתמר,
      נראה שאתה לוקה בהבנת הנקרא ומעדיף לשחק בפונקציות חיפוש מאשר לקרוא את התוכן.
      אז אני אקרא למענך לאט ובסבלנות את הטקסט.
      לא הזכרתי כל התנהלות גזענית מטעם בית המשפט אלא את אהירוניה הגלומה בעיכוב שחומי עור לדיון שעניינו מאבק בגזענות.
      הדיון בבית המשפט היה ערעור יזום בידי אנשי המאהל כנגד החלטת עיריית ירושלים לפנותם המאהל ולא דיון העוסק בעבירה שלהם על החוק. השחורים, כפי שאתה מכנה אותם ביהירות, מעולם לא עברו על החוק וגם לא יעברו.
      המילה גזענות שספרת עבורנו קשורה כמובן במטרות המאהל שהם מלחמה בגזענות הפושה בחברה הישראלית, ואתה דוגמא לא רעה לכך, והמילה צדק שגם כן מנית באובססיביות קשורה בציפיות שלנו מבית המשפט העליון שנקרא גם בית דין גבוה לצדק.
      להבא, קח עצה טובה, לפני שאתה מתלהם על כותב זה או אחר לכל הפחות תבין מדוע ולמה אתה מתלהם.

      פורסם ע"י Shalom | 1 במאי 2012, 10:21 am
  2. אני חושבת שלפי דעתי גם מי שישב בבית המשפט ״ צדק עליון״ הם גזענים ועובדה במקום לתקן את המדינה עם הגזענות שלה הם גם מעקבים את המפגנים איפה שמענו שעקבו מפגנים אחרים בצורה כזאת זה פשוט מקומם ואני חשבת שארץ ישראל וכול יושביה היא ארץ זבת חלב אבל ודבש אבל מסתבר שהארץ היא אכן זבת חלב ודבש אך יושביה הנה הקוצים שמסביבם וחבל שכך… אנחנו מתאחדים ביחד שחור לבן כל העמים רק שנופל עלנו צרות מחוץ

    פורסם ע"י שוש | 1 במאי 2012, 8:20 am
  3. כמה נכון..כמה עצוב ….כל הכבוד לך אח יקר🙂

    פורסם ע"י saray zarbiv | 4 במאי 2012, 3:32 pm

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קיבלת צו פינוי ? מחוסר דיור?

אל תהיה לבד, צור איתנו קשר והצטרף למאבק למענך ולמען אחרים! Hamaabara@gmail.com

הכניסו כתובת דוא"ל , כדי לעקוב אחרי רשומות חדשות

%d בלוגרים אהבו את זה: